Historie

Het was 1962 toen Marinus (Ries) Kant de stap nam om voor zichzelf te beginnen, het plan om de toenmalige bodedienst Visser over te nemen liep op niks uit en zo kocht Ries een nieuwe Daf 108 pk met oplegger en ging in opdracht van een bevrachtingkantoor aan de slag.

 

fotos-website-70004

 

De winter van 1962-1963 was zeer streng, dit was voor Ries een periode van dag en nacht werken aangezien de schepen vanwege de vorst niet konden varen. Het werk liep uiteen van het vervoer van zout, houtproducten tot aan koeienhuiden. Het was uiteindelijk het vervoer van hout wat steeds meer vorm kreeg en daar “eigen werk” uit voortkwam.

 

aanvulling0002

 

Daarnaast werd in 1964 ook begonnen met retourladingen verpakte cement uit Maastricht, iets wat tot op heden nog steeds tot onze werkzaamheden behoort.

Om de stillere periodes op te vullen zocht Ries het in het transport van zout en kolen. Hij had inmiddels een oplegger met siloschotten om de kolen te kunnen lossen.

 

fotos-website0002

 

Het laden en lossen van de vrachten met zakken cement en kunstmest van 50 kg. per zak, gebeurde in vroeger tijden nog lange tijd met de hand. Dit heeft er toe geleid dat Ries na 30 jaar zijn werk moest opgeven vanwege zijn versleten rug.

Inmiddels was de oudste zoon Martin in 1989 in dienst gekomen om met een stenentrailer dakpannen te gaan rijden. De keus voor een stenentrailer met kraan was snel gemaakt, zo kon er een ruimere service verleend worden aan klanten van diverse bouwmaterialenzaken door direct op de bouwplaats te kunnen lossen.
Toen Ries in januari 1991 zijn werk moest beëindigen nam de jongste zoon Arnold het werk van Ries over. De “open combi” had inmiddels plaatsgemaakt voor een “dichte combi” en was het een jaar later dat beide zoons met de benodigde papieren doorgingen als Kant Transport V.O.F.